olifanten.reismee.nl

Een rustdag

Na de drukke reisdagen konden we de dag vandaar rustiger beginnen, was het niet zo dat RObin om 7.00 naast ons bed stond! We konden hem niet aan een filmpje zetten, aangezien we geen verloopstekkers hadden en de wereld stekker van Victor niet voldeed. Dus gingen we het bed uit en rommelden een uurtje rond, in bad enz. tot ik Vic echt zijn bed uit riep.

Aangekleed, ingesmeerd en toen naar het ontbijt. We zitten heel hoog (lesotho is het land met het hoogste laagste punt) en kunnen snel verbanden! na het ontbijt zijn we een uurjte bij het zwembad geweest, waar ook een paar andere kinderen kwamen. het water was koud, maar de afwisseling welkom.

Toen zijn We na een kopje koffie met Opa Oma en Gerard, Riet, Eva met Riejanne in de draagdoek, met gerard mee geweest naar de supermarkt, voor de boodschappen. Ze hebben er alles! De appelen zijn veel duurder dan de bananen, en het is even zoeken, wat je nodig hebt.

Toen de auto in naar het huis van gerard! Van een asfalt weg, naar een steenweg, naar een gruisweg met veel gaten, plassen en hobbels, een andere wereld in. Gerards huis staat tussen veel kleine en zelfgebouwde huizen, met arme mensen. het verschil is inmens groot. Robin wilde wel spelen met de kinderen aan de andere kant van het hek, maar dat kan niet. De kleintjes dragen geen luier en de kinderen spelen met niets. We zwaaien wel over en weer en wie bekijkt wie?

We praten veel... veel vragen... over de aids/hiv problematiek, over land en wonen hier (niet botutu mogen geel land bezitten) We zitten in de zon onder een partytent en genieten van het warme windje...

Robin verteld me dat hij met de kindjes wilde praten, maar hij snapt er niets van. Riejanne is was schrikachtig van de tekkel LULU. Robin speelt in de zitkuil van gerard, met de kussens en vermaakt zich... Wat wil een mens nog meer?

Morgen gaan de mannen de auto's en hun mankementen na laten kijken en wij even shoppen, volgens mij krijgen mijn kinderen nieuwe kleding en laten we na afloop veel spullen van hen achter!

Liefs Eva

Johan en Ria

Allereerst Victo VAN HARTE GEFELICITEERD met je 32 ste verjaardag! Heb je een leuke dag gehad en hoe was je "braai"? Geniet vandaag ook een fijne dag samen met jouw Evan, robin, Riejanne, Bart en Riet!
Voor ons is het meegenieten vooral met zo'n website. Heel leuk. En hier is Sinterklaas aangekomen eerst zaterdag in Almere en zondag in Amsterdam. Het een is opgenomen en het andere is meebeleefd!!!
Heel veel liefs en heel veel plezier en blijf voorzichtig! Johan en Ria

Roos

Hallo lieverds, wat goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en het al zo goed naar jullie zin hebben.

Verder wil ik Victor natuurlijk van harte feliciteren met zijn verjaardag! Ik hoop dat jullie er met elkaar een fantastische dag van maken.

Heel veel liefs, ook van Bastiaan natuurlijk. Dikke kus voor jullie allemaal.

Roos

Fieke

Leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden! Goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
Vic: Gefeliciteerd!!! Dikke kus en een knuffel. Maak er een speciaal feestje van (zal ik snel over lezen denk ik :))

Groetjes aan iedereen
en ook groetjes