olifanten.reismee.nl

morija

Omdat Gerard zijn werk gewoon doorgaat, hebben we een korte uitstap gemaakt naar Morija. In Morija is een klein museum, wat iets verteld over de geschiedenis van Lesotho. Een bijzonder verhaal van koningen en nieuwe manieren van denken. Doordat hij niet in wraak en oorlog geloofde is het hem gelukt een volk op te zetten en uit te groeien tot een koningrijk.

Mooie beeldjes gezien, bijzondere tekeningen en opgezette dieren. Zo zit de krokodil in het wapen, maar zijn er in deze regio geen krokodillen. Dit komt, omdat het volk voorafgaande aan hun vestiging hier door zuidelijk Afrika getrokken is geweest. Ook zijn er voetafdrukken van dino's hier gevonden.

Aansluitend gingen we wat sandwiches eten, achter het museum. Het warme eten was op. Het duurde heel lang, gelukkig sliep RObin het grootste deel van de tijd. Hij maakt te korte nachten, aangezien het hier om 5.00 al licht word en hij laat gaat slapen. Uiteindelijk bleek dat ze toch voor ons opnieuw waren gaan koken! Heel lekkere bietjes salade en ommelet. De kinderen hebben flink onze borden leeg gerooft. Ik bestel namelijk zelden appart eten voor de kinderen, vaak is het genoeg als ze met ons mee eten.

We moesten op tijd terug, zodat Gerard kon vergaderen en wij hebben boodschappen gedaan. We zouden ieder voor zich eten, na al zoveel drukte.

Als we boodschappen doen, worden we flink bekeken, Eerst de wandelewagen van Riejanne (je ziet hier totaal geen wandelwagens) daarna ik en aansluitend Riejanne. Als we ergens een momentje stil staan, dan worden we aangesproken en Riejanne veelvuldig in haar wangen geknepen en aan het lachen gemaakt. Ze vind het allemaal best! We horen veel bijzondere verhalen op deze manier!

Regina

Het klinkt allemaal geweldig Eef!!Dat het ook zo lekker loopt met de kids,heerlijk!Veel plezier verder en wij lezen hier met jullie mee!!xxx