olifanten.reismee.nl

De weg op.

We hadden al even kunnen oefenen met Links rijden, maar nu begon de eerste echt lange tocht. Vanuit Johannesburg zouden we naar Lesotho, het koningrijkje waar Gerard woont en werkt.

Robin zat de eerste helft bij Opa en Oma in de auto. Refiloe (de partner van Gerard) reed voorop en daarna wij en als hekken sluiter Opa Bart.

Toen we eenmaal de stad uit waren was het een voor Nederlandse begrippen lege weg met hier en daar een auto. We zouden ongeveer 2 uur rijden tot Kroonstad, waar we een kleine Pauze konden houden. Het ging perfect! Riejanne sliep een stuk en RObin had zoveel te zien in het veranderende landschap dat hij geen filmpje nodig had.

Bij Kroonstad reden we langzaam steeds meer binnen door wegen, vergelijkbaar met autowegen bij ons. alleen het grote verschil is het links rijden en het verkeer dat zich anders gedraagt. We zijn krottenwijken gepasseerd en hele leegtes land!

Vlak voor de grens met Lesotho zijn we een auto van Gerard op gaan halen en hebben we thee gedronken bij een vriendin van hem. Gastvrij ontvangen met drinken en lekkers. Robin heeft paarden gekeren en Riejanne even haar beentjes gestrekt.

En toen het grootste avontuur de Grens!

Eerst moet je je paspoort laten zien om zuid Afrika uit te mogen, en een stempel krijgen, daarna ga je een grens over het land uit (2e controlle) en dan je paspoort laten stempelen om Lesotho in te mogen. Mede doordat we Gerard en de kinderen bij ons hadden ging het heel snel! Maar dat zijn we niet meer gewent!

We zijn toen gebracht naar Lances Inn, het hotel waar wij de komende tijd verblijven en Opa en Oma gingen met Gerard mee, naar zijn huis, waar zij logeren!

We logeren in een huis met een vide, waarop Robin een kamer heeft, met alles erop en eraan. Heerlijk ruim en erg confortabel! De kinderen in bad gezet, zodat we ons konden instaleren! We hebben wat boodschapjes gedaan in een bakker winkel op het terein. Toen kwamen De adneren alweer om te eten gezamelijk. Ik heb de eerste smaak van Afrika al geproeft! En het smaakt goed!