olifanten.reismee.nl

de weg weer op

Die morgen, zijn we op tijd opgestaan, hebben de spullen in de koffers en auto's geladen enwonder boven wonder, was Victor ook op tijd klaar! Hij raakte alleen nog even aan de praat met de mevrouw van het appartementen complex. Wij zijn toen naar het dorp gewandeld om te ontbijten. De shop waar we hadden willen eten, die was dicht op dinsdag, dus zijn we ergens anders gaan zitten, waar de kinderen ook even konden bewegen.Ik goot mijn hele bak koffie over mijn broek (en ik had al haast geen schone spullen meer)Vic had de auto nog even naar de car-wash gebracht en we hadden nog even snel een souvenir shop onveilig gemaakt enmet een volle maag: 'dag! Cape Saint Lucia'

Nog geen 25 kilometer verder, zagen we dat de benzine meter van onze auto raar deed! Wij signalen naar Bart en stoppen. Er druppelde iets onder de auto. Een man stopte met zijn auto, en hij heeht voor ons de hulplijn van de verhuur gebeld (hij hoorde zelf bij een andere hulpdienst of zoiets) en zij gingen ons later terug bellen. Omdat we erg ongelukkig stonden, zijn we een eindje verderop het dorp in gereden. En bij het wegrijden zagen we dat er ook iets onder Bart's huurauto vandaan kwam aan vocht. Zou het sabotage zijn? In Mtubatuba nog een keer onder de auto kijken, ruiken of het benzine was... waar het rook niet naar benzine en bij het herstarten van de auto deed het metertje weer normaal. Toen kwamen we tot de conclusie dat het vocht de afvoer van de airco was! en het metertje gewoon wat van slag.

TIjd om naar Ermelo te gaan! Na wederom een goede rit, met veel enge inhaal acties. Op 2 baans wegen met vluchtstrook gaan auto's half over de vluchtstrook rijden, zodat je in kan halen. Maar door het heuvelachttige landschap kan je niet altijd zien of je tegenliggers hebt. Vic was nog even opgesloten in Piet Retief in een wc. En toen kwamen we in Ermelo! Daar hebben RIet en ik bij een skrijf winkel voor een B&B gevraagt en toen zijn we goed verwezen naar de 'Ermelo inn' Een luxe hotel, maar als je het omrekend, voor ons prima betaalbaar! Het was nog bijtijds, dus besloten we te voet op zoek te gaan naar een Restaurant. Laat dat nou hier heel moeilijk te vinden te zijn. Naast Fastfood ketens zoals KFC, Wimpy en Steer zit er haast niets en ook geen bars! Uiteindelijk een stuk verder wandelen dan wij bedoeld hebben vonden we een prima plek, met een hele speelkamer voor de kinderen (met oppas!) Heerlijk gegeten en toen begon het mega te regenen!

Uiteindelijk hebben we een taxi gevraagt... en na heel lang wachten kwam er een gewone auto, met een gewoon iemand (waarschijnlijk het vriendje van de bediening) om ons te rijden. Voor nog geen 4 euro zijn we terug gebracht naar het hotel! Robin ging logeren bij Opa en Oma (in elke kamer stonden 2 2-persoons bedden) Ik heb heerlijk in bad gelegen... Heerlijk!