olifanten.reismee.nl

terug in Johannesburg

Na heerlijk onbeten te hebben in het winkel centrum naast het hotel, zijn we weer de auto ingestapt, voor de laatste etappe. In het winkelcentrum nog even een erg leuk shirt voor RObin gekocht, eentje met dino's en onderandere de Lesothosaurus! Robin gaat er Opa Johan mee laten schrikken en de kindjes van zijn klas.

Het is een voorspoedige rit en ik kan me niet voorstellen dat het mijn laatste blikken in deruimtevan Zuidelijk Afrika zijn. Dit ken ik toch echt niet uit europa.

En in het midden van de middag komen we aan in Johannesburg. Ik bekijk de stad met andere ogen en zie andere dingen. Waar de eerste dag er zoveel indrukken waren, waardoor ik nog niet eens de helft kon bezien, zie ik nu gebouwen, natuur en kan ik de weg op de kaart volgen.

EInd van die middag ontmoeten we Gerard in het winkelcentrum. We eten samen en ik probeer een kerstkaart-plaatje te schieten. Kerstbomen met palmbomen... tja. De kinderen willen wel meewerken, maar het lukt niet echt. We eten Afrikaans en gaan op tijd naar bed.

Wij slapen met zijn 4-en op een kleine hotel kamer en de nacht door kwartetten we van plek. Van de slaapbank naar het bed verhuist Robin en om de beurt liggen VIc en ik ook op de sofa. Riejanne wekt met door naast de bank te beginnen met Didi drinken... Ik neem haar nog even dicht tegen me aan.

De koffers gaan dicht en we vertrekken naar de Mall waar we afgesproken hebben met Gerard en Refiloe te ontbijten. We wandelen wat rond en RObin speelt met 3 kinderen... hij heeft het spelen met leeftijdsgenootjes gemist... het enige wat hij gemist lijkt te hebben.

Gerard neemt ons nog mee naar een andere Mall waarvan ik de naam vergeten ben, waar een Afkrikaanse markt bij zit. Op die markt kopen we nog wat souvenirs. Vic koop tnog bijna een veel tegrote Djembe maar dat vind ik geen goed plan. Wel gaat er een stapel cd's mee naar nederland. \

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!