olifanten.reismee.nl

het vertrek uit Lesotho

Na een dagje rommelen, booschappen doen en bij het zwembad hangen, heb ik de koffers moeten inpakken, omdat het einde van ons verblijf in Lesotho naderde. We hebben nog heerlijk gegeten, met Thea en Gerard en Refiloe bij Lancers inn.

De volgende morgen alles in de auto ontbijt naar binnen en toen op pad. Gerard heeft ons begeleid naar de grens, waar we voorlopig afscheid genomen hebben. We hadden een flinke rit voor de boeg.

Zodra je Lesotho uit rijd, veranderd het landschap! Niet alleen het landschap, maar ook de huisjes en de bevolking. Lesotho is toch redelijk zichzelf gebleven, met zijn charme.

Via een hele mooie route, via Ladybrand, Ficksburg enGolden Gate zijn we naar Pietermaritsburg gereden, waar we een B&B voor de nacht geboekt hadden. De rit ging redelijk voorspoedig, gewoon grote wegen. Maar via 2 schiterende natuurgebieden, de Golden Gate en lands de drakenberg. We hebben onze eerde wilde dieren gezien. Iets van springbokken die Riet zag lopen.

De B&B was een cultuurshock op zich... een koloniaal ingericht huis, met een extreem engelse mevrouw (die als ik het goed begrijp opgegroeit is in ZA) Maar een gastvrij ontvangst.

Die avond hebben we bij een Mall gegeten, bij een Fish en Steak zaak. Waar ze Nemo visjes hadden. Riejanne is momenteel helemaal gek op Aquaria. Zo lief te zien! Ze gaat er ook steeds verder vandoor. ZE danst op alle muziek die ze hoort en zal in nederland moeten wennen niet zoveel aandacht meer te krijgen.

Robin at zijn hele bord friet met Visvingers, kan Thank you en Nice to meet you zeggen en in het engels tellen. Als hij een dvd voor de 3e keer kijkt, wil hij hem in het engels zien. En hij is niet bang meer voor honden!

Die avond sliepen we dus tussen mega veel kussentjes en Robin in zijn eigen kamertje met een eigen wc/douche. Hoe groot zijn de verschillen en hoe klein de wereld?