olifanten.reismee.nl

De wereld die St Lucia heet!

Na een iets minder lange rit, zijn we aangekomen in St Lucia, een andere wereld.Allereerst zijn we hier niet de enige blanken en het is flink toeristisch.

Wat ons het meeste opvalt: hier zijn heel veel wilde dieren! Niet alleen in de parken, maar ook rond en in de huisjes.

We mogen geen apen voeren, anders worden ze opdringerig en een last, maar op straat zie je hier slinger apen en in de nacht 'Nachtapies' bij de huisjes. verder zitten hier in de bomen een soort sallemanders en in het huis kan je Gekko's hebben.

En wat we vanavond hopen te zien... er lopen hier Hippo's op straat. Deze nijlpaarden zijn redelijk tam! en lopen gewoon op straat rond!

Gisteren hadden we ons eerste voorproefje en zagen we een enorme troep apen... maar als we zitten te eten buiten en ze komen, dan moeten we ons eten laten voor wat het is en naar binnen gaan, vooral de kinderen!

er zijn hier heel veel mooie vogeltjes, knal gele en rode en mooie bloezem bomen (knal paars en rood)

Het terein grenst aan het water en zolang je niet in het water komt, zijn de krokodillen niet gevaarlijk! Morgen gaan we een boottrip maken, om wildere Hippo's en Krokodillen te zien.

En als laatste, we moeten onsbeschermen tegen muggen, er is dan wel geen malaria in dit gebied, maar de muggen kunnen flink lastige bulten geven!

Het weer is hier vochtig, nevelig, maar aangenaam warm!

Margriet

Hallo lieve allemaal, net weer even bijgelezen, erg leuk hoor al die verhalen en ook indrukwekkend. Eva je beschrijft het levendig, zijn we een klein beetje mee.
Ik weet niet hoelang nog, maar blijf genieten en pas goed op allemaal, lieve groeten, Margriet