olifanten.reismee.nl

Boottochtje

Deze middag zijn we op een tripje per boot geweest. Deze trips zijn om krokodillen en nijlpaarden te kunnen zien en een stuk van het natuurgebied. St. Lucia staat op de wereld erfgoederen lijst van de unesco en is dus goed beschermt en goed onderhouden. WE hadden mazzel om vlak voor een grote groep mensen een plakej op de boot uit te kunnen zoeken, want we zaten heerlijk, op de voorkant van de boot en tegen de verwachtigen in hadden ze er zelfs bier!

Riejanne was moe en die heb ik in slaap gewiegt in de draagdoek, ik vond het namelijk best spannen op de boot en wilde haar liever niet hebben rondlopen.

We verstrokken en ondaks de wind was het heerlijk aan boort, de wind is lauw en na de douche leverde me dat een flinke coupe-windhoos op. De krullen schieten er leuk in!

Na niet te lang waren zagen we wat!! het waren de oortjes van een nijlpaard, oftewel een Hippo! Alle camera's aan en vollop foto's maken!

Een eind verder werden we getracteerd op meer Hippo's. ze duiken veel onder water, maar zijn zo bijzonder. Van die flinke beesten, met van die lieve ogen en oortjes. Niet te begrijpen, maar pas op als je ze in het wild tegen komt, want met hun jongen kunnen ze gevaarlijk uit de hoek komen.

Na 2 uur en heel veel hippo's rijker, die toch zeker onze harten gestolen hebben, kwamen we voldaan aan wal! Geen krokodil gezien, maar dat loste zich op bij een jongen die ze uit hout gesneden verkocht, maar een ervaring rijker!