olifanten.reismee.nl

de Safari!

Meteen de dag aansluitend, heb ik mijn ouders meteen al zo gek gekregen om mee te gaan op Safari, naar het hluhluwe-imfoli-park, hier in kwazulu-natal. Een groot park, waar de BIG5 ze zien zijn.

We gingen vroeg in de vakantie, aangezien we bij te weinig te zien, nog een keer kunnen gaan.

We reden het park nog niet in, of we zagen al wratten zwijntjes!! Zo lief en leuk! Bij de ingang vertelde ze waar de dag ervoor leeuwen gesignaleerd waren en er waren geen olifanten gerapporteerd! Zoals de log-naam al doet vermoeden hebben wij een zwak voor die beesten en was ik lichtelijk teleur gesteld bij de gedachte dat ik ze niet zou zien.

Eers zouden we naar een info centrum, waar we koffie zouden drinken, maar we zagen al snel Impala's die we natuurlijk opde foto moesten zetten. Over een klein stukje hebben we heel lang gedaan! En totaal onverwacht zagen we iets in de bossen.... een olifant! Langs de weg liep een eindje van ons vandaan een woudreus op zijn gemak. De eerste foto's zijn mislukt, maar we hebben er wel film van, hoe zijn op zijn gemak, met zijn dikke billen naar ons toe, zand over zijn rug gooit!

Vlak na de break... zien we al snel langs de weg een Giraffe! En als ik goed kijk, is de steen die er licht een Neushoorn! Waarschijnlijk de witte neushoorn! Victor kan niet stoppen met het maken van foto's! Wat een mazzel!

We hebben nog heel veel dieren gezien, maar dat vertellen we liever onder begeleiding van meer foto's maar het spannendste was toch wel het moment, dat er voor ons op de weg een olifant loopt... je moet erbij uit de buurt blijven, aangezien er een paar slecht opgevoedde olifantenmannetjes bij lopen. Op zijn gemak knabbelde hij aan bomen. Toen Vic uit het raam probeerde een foto te nemen, schoot zijn elleboog op de clakson! Ik heb nog nooit mijn adem zo ingehouden en de kinderen gemaand stil te zijn! Gelukkig keek de olifant enkel even om en ging onverstoorbaar verder. Toen hij een klein eindje van de weg af was en we er heel langzaam stapvoets voorbij getuft zijn, was er wel opluchting. Als hij boos zou worden, dan konden we tenminste sneller weg zijn! Helemaal Bart, die de apen nog op zijn netvlies had, was er blij mee.

Door een navigatie fout van mij, duurde de rondrit wel langer dan bedoeld, waardoor we het laatste stuk behoorlijk hebben moeten doorscheuren, het had was weg van een Parijs-Dakar in slomotion!

De brug, vlak voor we het park uit gingen, was nog bezaait met open trucks met toeristen, aan het water, was een leeuwin te zien.... na lang turen, kwamen we tot de conclusie, dat dat hebbeltje in de schaduw haar dan moest zijn. Al tellen we deze waarneming niet geheel mee.

We zijn gelukkig, hebben veel meer dieren gezien dan we veracht hadden en hebben bijna onze BIG 5 compleet...

Die avond hadden we nog een mega verassing! Op weg naar huis, van het restaurant, liepen er ineens langs de weg Nijlpaarden te grazen! Dit was echt de kers op de taart!

marna

ik ben echt heel erg benieuwt naar al jullie fotos. klinkt allemaal heel mooi en indrukwekkend.
knuf
do en marna

Fieke

Wat een avonturen!

kristy

en dan is het vast gek om te horen dat het hier gesneeuwd heeft, het ook nog 2 dagen heeft gelegen in almere en dat de temperatuur hier rond het vriespunt is.... (en dat ik dus de griep heb gevangen... fijn nog even daar blijven de sint heeft beloofd netjes robin zijn kadootjes te leveren :) )
dikke kus