olifanten.reismee.nl

De Oceaan...

Zoals afgesproken zijn we op pad gegaan naar de oceaan!

Aangezien we midden in een natuurgebied zitten, kan je haast nergens komen, zonder dat je via een reservaat rijdt. We zijn eerst gestopt bij een krokodillen informatiecentrum. Hier vangen ze Krokodillen op die om een reden niet in het natuurgebied meer kunnen zijn (doordat ze mensen gegeten hebben, of verstrikt geraakt zijn geweest in vissersdraden enzo.) Hier geven ze voorlichting en helpen ze de natuurstand te behouden. Wat zijn de nijl krokodillen die hier leven toch inmensgroot!! Zoals de hele vakantie al hadden we mazzel, want er was net op zondag en een kwartiertje nadat wij er aan kwamen een demonstratie en krokodillen voeren.

De man kwam met een kleine krokodil van 14 maanden oud (met een elastiekje om zijn bek) binnen en heeft een hoop over de dieren verteld. Over hun zwakke plekken, over hun leefgebied enz. Als je aangevallen wordt door een kleine krok dan moet je hem hard op zijn neus of oren meppen, dat zou kunnen helpen. Verder eten ze je alleen als je in hun gebied komt. Zonder dat we het hadden verwacht, mochten we ineens om de beurt de kleine krok vasthouden! Bart vond het eng, die wilde liever de camera overnemen en VIctor, Riet en Robin hebben de krokodil vast gehad. ZIjn buik voelt zacht en op zijn rug heeft hij botjes onder zijn geschubte huid. Ik heb hem geaait.

Aansluitend mochten we mee achter de schermen waar ze de Krokodillen gingen voeren. Ze gaan gewoon met gevaar voor eigen leven de hokken in en voeren ze Kip-achtig spul. Wat kunnen die kaken hard klappen! Ik was er mega van onder de indruk!

Toen werd het tijd om door te rijden, de dagen vliegen zo voorbij. Via een wildrooster, door het park, naar de kust. En op onze weg ernaar toe hebben we nog een flink aantal bizons gezien en wat zebra's. RIjdende door dit gebied beseften we des te meer wat een mazzel wij hebben gehad met het wild kijken!

De wind was flink en toen we bij de Oceaan aan kwamen, was het water mega onstuimig en zo mooi! Het is veel blauwer dan wat ik ken uit nederland en wonder boven wonder is het water niet koud! Na pootje baden hebben we toch besloten om ons goed onder te dompelen in het water. Victor Robin en ik gingen uit de kleding en het water in! Wat een golven en wat een kracht, echt zo bijzonder, indrukwekkenden mooi! Ik had er nog wel uren kunnen rondhangen!

We waren van plan om te lunchen ergens, maar ook dat lijkt standaard, alles was dicht. Dus met de meegenomen blikjes zijn we rustig aan weer richting appartement gereden. Weer een flinke indruk rijker!

Fieke

Je hebt hopelijk toch wel een foto van Riet met een krodokil in haar handen he?? Dat moet ik zien :)hahahahaa