olifanten.reismee.nl

Laatste dag in St. Lucia!

Vandaag de laatste dag in St. Lucia, we hebben besloten om in 2 dagen naar Johannesburg te rijden, voordat we naar huis vliegen. We zullen 2 december gaan rijden en dan die avond rond Ermelo overnachten. De dag erna rijden we dan naar Johannesburg en slapen we daar in het hotel waar we begonnen zijn aan deze onvergetelijke reis. Om 4 december laat in de avond vertrekt ons vliegtuig dan om weer naar het koude Nederland te vertrekken waar mensen op ons wachten die ons gemist hebben. Die dag zal Sinterklaas ook zijn opwachting maken, bij de kinderen en zal ik eindelijk weer onbeperkt kunnen internetten.

Op deze laatste dag is het ook Wereld Aids dag. Hier hebben we gezien wat HIV/AIDS kan doen aan een bevolking. Wie denkt er met me mee aan de mensen die er slachtoffer van worden. En daarbij denk ik aan de grootste slachtoffers, die het kleinste zijn. De kinderen uit het kinderdagopvangcentrum van Rose. http://lesothorphans.org (de aidswezendagopvang)

Als ik thuis kom, wil ik me ervoor in gaan zetten om haar te helpen. Het is een klein project, waar zeer weinig van het geld dat je geeft verloren gaat, zoals bij grote instanties nog wel een hetgeval is.Wie helptmijn, Rose, de vrijwilligers en de kinderen?

We hebben de laatste souvenirs gekocht en gaan nog op ons gemak eten bijeen van de restaurants, waar we al heerlijke avonden gehad hebben. Zonder toeristen, is er ook geen geld voor de mensen die geld moeten verdienen om te leven.

Als het lukt laat ik onderweg naar huis nog van mij horen en als ik thuis ben zal er op deze Blog nog een foto reportage volgen. Alle mooie plaatjes die ik er hier nog opgezet krijg!

Nog even, we hadden vandaag flink overlast van Apen! Nieuwe buren hadden hun lunch op de tuin tafel gezet en niet het info boekje gelezen... hun lunch was weg en de rest van de middag hingen er brutale apen rond! Riejanne zegt nu 'aap' en we hebben gelachen om de brutale streken. Mijn vader vind ze nu ook iets minder eng ;)

Reacties

Reacties

margriet

Eva, geweldig al die verhalen. Het is echt duidelijk dat jullie genieten. Doe dat nog maar even en doe vooral de groeten in Ermelo vanuit Ermelo. Ik wist al dat die plaats daar bestond hoor, want ons Ermelo heeft ook connecties met Ermelo daar.
Een plaatje van een foto, dat Robin en Riejanne met de doos spelen. Voor allemaal veel groeten van ons, Margriet xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!