De koffers zitten dicht!
De koffers zitten dicht, na de tijd van bijleggen, verzamelen, schuiven en puzzelen, is het me gelukt de koffers te sluiten!
We hebben ons netjes gedragen en 2 koffers mee voor ons gezin, een grote voor de Kinderen en een iets kleinere voor ons.
Robin en RIejanne hebben ieder een eigen flightcase, Robin vol met cadeautjes (maar dat mag hij pas morgen zien) en Riejanne met voornamelijk haar luiertjes.
Als Victor zijn flightcase gepakt heeft, dan kunnen we het avontuur tegemoed gaan.
We hebben er zin in! En gaan vol nieuwsgierigheid, enthousiasme en de nodige voorzichtigheid het avontuur tegemoed!
Knuffel Robin, Riejanne, Victor en Eva
Welkom op mijn Reislog!
Hallo en welkom op mijn reislog!
Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.
Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.
Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!
Leuk dat je met me meereist!
Groetjes,
Eva
de koffers zijn gepakt
De koffers zijn gepakt! Tenminste het grootste deel dan. Grotendeels zit er zomerkleding in en dat hebben we hier in Almere toch niet nodig, in deze tijd van het jaar.
Ik ben enorm op tijd voor mijn doen, met pakken en voorbereiden! En ik heb me ook beperkt in de hoeveelheid! Victor en Ik delen een koffer en de kinderen samen met het babybedje! Ik wist niet dat ik het kon! Voor Robin heb ik zijn handbagage al klaar... een koffer vol cadeautjes! HIj mag dan onderweg elk uur een pakje uitpakken. Riejanne heeft aan een handtasje onderweg genoeg... geef haar een kopje en een lepeltje, een tasje en een spiegeltje en de reis is vast zo voorbij!
Het huis aan kant krijgen is de volgende stap en dan lijkt het er echt op!
TIjd om de paspoorten te pakken en te vertrekken!
Liefs Eva
De Oceaan...
Zoals afgesproken zijn we op pad gegaan naar de oceaan!
Aangezien we midden in een natuurgebied zitten, kan je haast nergens komen, zonder dat je via een reservaat rijdt. We zijn eerst gestopt bij een krokodillen informatiecentrum. Hier vangen ze Krokodillen op die om een reden niet in het natuurgebied meer kunnen zijn (doordat ze mensen gegeten hebben, of verstrikt geraakt zijn geweest in vissersdraden enzo.) Hier geven ze voorlichting en helpen ze de natuurstand te behouden. Wat zijn de nijl krokodillen die hier leven toch inmensgroot!! Zoals de hele vakantie al hadden we mazzel, want er was net op zondag en een kwartiertje nadat wij er aan kwamen een demonstratie en krokodillen voeren.
De man kwam met een kleine krokodil van 14 maanden oud (met een elastiekje om zijn bek) binnen en heeft een hoop over de dieren verteld. Over hun zwakke plekken, over hun leefgebied enz. Als je aangevallen wordt door een kleine krok dan moet je hem hard op zijn neus of oren meppen, dat zou kunnen helpen. Verder eten ze je alleen als je in hun gebied komt. Zonder dat we het hadden verwacht, mochten we ineens om de beurt de kleine krok vasthouden! Bart vond het eng, die wilde liever de camera overnemen en VIctor, Riet en Robin hebben de krokodil vast gehad. ZIjn buik voelt zacht en op zijn rug heeft hij botjes onder zijn geschubte huid. Ik heb hem geaait.
Aansluitend mochten we mee achter de schermen waar ze de Krokodillen gingen voeren. Ze gaan gewoon met gevaar voor eigen leven de hokken in en voeren ze Kip-achtig spul. Wat kunnen die kaken hard klappen! Ik was er mega van onder de indruk!
Toen werd het tijd om door te rijden, de dagen vliegen zo voorbij. Via een wildrooster, door het park, naar de kust. En op onze weg ernaar toe hebben we nog een flink aantal bizons gezien en wat zebra's. RIjdende door dit gebied beseften we des te meer wat een mazzel wij hebben gehad met het wild kijken!
De wind was flink en toen we bij de Oceaan aan kwamen, was het water mega onstuimig en zo mooi! Het is veel blauwer dan wat ik ken uit nederland en wonder boven wonder is het water niet koud! Na pootje baden hebben we toch besloten om ons goed onder te dompelen in het water. Victor Robin en ik gingen uit de kleding en het water in! Wat een golven en wat een kracht, echt zo bijzonder, indrukwekkenden mooi! Ik had er nog wel uren kunnen rondhangen!
We waren van plan om te lunchen ergens, maar ook dat lijkt standaard, alles was dicht. Dus met de meegenomen blikjes zijn we rustig aan weer richting appartement gereden. Weer een flinke indruk rijker!